8 Mayıs 2008 Perşembe

Gelelim Bamyanın Faziletine

Köyün birinde cami cemaatinden bir adamcağız varmış. Hem saf hem de cahilceymiş ama, tek arzusu imam efendiler gibi kürsüye geçip, cemaate vaaz etmek nasihatte bulunmak imiş. Bu sebeple ne vakit bir fırsat bulsa -mesela imam azıcık gecikse- hemen kürsünün ucuna ilişir, kürsüde duran vaaz kitabını imamın işaretlediği yerden açar, hem okur, hem anlatırmış.

Cemaat bunun bu haline önceleri gülüp geçiyorsa da, bakmışlar işi azıtıyor. Artık eskisi gibi kürsünün kenarına ilişmek yerine iyice içine kuruluyor, imam varmış yokmuş fark etmeden "Ey cemaat! Ey Ümmet-i Muhammed! Ey gafiller!..." diye veryansın ediyormuş.

Cemaatten birkaçı:
"Şuna iyi bir ders vermezsek, başımıza Şeyhülislam kesilecek" diye karar almışlar ve imamı da tezgahın içine dahil edip, bir oyun hazırlamışlar.

Bir cuma günü cami tıklım tıklım dolu iken, imam bilerek vaaza geç kalmış. Caminin öteberi işlerini gören ve müezzinlik yapan başka biri ise, her vakit kürsüde duran vaaz kitabını alıp, yerine bir yemek kitabı koymuş. Bizimkisi bakmış imam ortada yok. Cemaat da maşallah pek kalabalık. Hemen ayağa kalkıp, safları yara yara kürsüye gelip çıkmış. Şöyle bir boğazını temizledikten sonra, önündeki hazır duran kitabı işaretli yerinden açmış ve okumaya başlamış.

"Eveeet, gelelim bamyanın faziletlerine..."
***

Bu deyim, bir mevzu anlatılırken konuşanın lafı uzatması, alakasız konulara girmesi gibi durumlarda kullanılır. "Önemli işleri bitirdik de, sıra bunlara geldi.." manasına gelir.

7 yorum:

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ben bunu hep fasülye olarak biliyordum. Demekki bamyaymış. Teşekkürler.

Merak etme bu sefer yazını istemeye yüzüm kalmadı :)

Oğuz Oda dedi ki...

Ne yalan söyleyeyim ben de fasülye olarak biliyordum :)

Yok yok sormadan alıp koyabilirsin sitene, problem değil. Hatta bir önceki sefer yaptığın teklif hala geçerliyse ben de yapabilirim bu işi. Akıbetim belli oldu da :)

Özelden konuşmak ihtiyacı duyarsan msn'im monster_316@hotmail.com

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Tabii ki geçerli hemen gönderiyorum yazarlık teklifini.

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Hangi mail adresine göndereyim daveti?

Oğuz Oda dedi ki...

Her ikisi de olur. Genelde myneti tecih ediyorum ama buradan da yazayım açık olarak; quantum_pi@mynet.com

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Ok tamam gönderiyorum daveti şimdi. Teşekkürler kırmadığın için...

yas gelisimi dedi ki...

SEMAS ACADEMY TÜRKIYE subelerinin kurulum ücretleri, isten saglayacaginiz kazanca göre çok düsüktür. Il Temsilciligi ve Sube almak için bölgenizde merkezi lokasyon üzerinde tutacaginiz isyerinin, Semas Academy Türkiye sözlesmesinde belirtilen sartlara uygunlugu yeterlidir.